כתיבה פרסומית , מטרתה להצליח לפרסם דבר מה , מוצר או שרות. וזאת , על הצד הטוב ביותר, הרציני במקומות הנכונים , השופע במקומות המתוכננים והחותך תבניתית במכוון את תוכן הדברים במיקומים הנכונים כדי ליצור חוויה מהונדסת ידע ונכונה. כל זאת בהתאם לידע המקצועי של הכותב השולט, כל העת, במלאכת מחשבת הרכבתה המיטבית,העשירה ,הנתונה למושכות סוסי מרכבות - עוצמות הובלתה אל איכות ביצוע. אל עבר שדות ההבנה והמרחבים הפתוחים של קוראיה הממתינים להגשת תכנים למיגלשות אוזניהם בדרך לתחושותיהם.
השליטה בה, כאותה כתיבה פרסומית, נועדה לספק את טיב ההופעה הנדרשת על מנת למשוך תשומת לב ראויה, להנעים את שהות הקורא בכפיפה אחת עם תכניה ומסריה ולהגיש דברי טעם אשר קולעים נכון ובדייקנות אל מיקומי האופי הנכונים הנמצאים בפנימיות הקורא.
תחילתה של כתיבה פרסומית טובה בתצוגה הראויה המאורגנת דיה של רעיונות "אחורי הקלעים" של הדברים. לאחר מכן, מצטרפים על גבי רובד ראשוני זה בניות נוספות של קליעה נכונה לגובה תצוגת הדברים הדרוש למפרסם. תוך כדי רקימת ביצוע זה משתבצות בין רעיונותיה פניות לחלקים שונים בפסיכולוגיית העתיד לחוות אותה, להתענג ממנה ולפגוש אותה.
כתיבה פרסומית איכותית נענית לידי מגע השיתוף של מזמינה ודרישותיו, עם יכולת מנסחה הסופי ומהנדסה. המגע הנכון אשר מפסל את הופעתה הסופית מגיש תוצרי ניסוח המכוונים למטרת העשרת צליליה, הפקתה המיטבית הגלויה לעין ויצירת שדר מקצועי המוקרן ממנה כלפי כל קורא וקורא. קורא סופי אשר ירגיש בוודאות כי נוכחות הכתיבה אכן משפיעה עליו בדרכים רבות : פותחת את תחושותיו , מוסרת לו אינפורמציה נאותה ומסודרת באופן בהיר , מתומצת ואלגנטי. ויחד עם זאת , בו בזמן , המסודרת באופן שופע , מענג ומוצלח כדי ליצור בו חשק להישאר עימך וליהנות מהמשך התענגות הקריאה.
כתיבה פרסומית מבטאת למעשה תפזורת של נקודות שהבנת חידודן הינה קשה לא מעט, אך שמתמצה ברזולוציית החידוד הבאה:
א. תועלות (גלויות וסמויות) מן המוצר
ב. ערך השימוש בו
ג. יצירת תחושת השימוש הנכון בו
ד. השפעת תצוגת הדבר על החשק המוקדם להשתמש בו
ה. הקרנת השדר הנכון של הדברים
ו. קסם המגע עם תכונותיו
ז. תוספת ידע אודות מיפרטו
ח. ארגון ההתקרבות לתחילת השימוש בו
ט. ידע ההובלה אל יצירת החשק לקנותו
י. הסרת ההתנגדות המשוערת למוצר
יא. הובלת כימיה תחושתית לקראת הפגישה האמיתית עם המוצר
יב. ווידוא התאמת הציפיות אליו – בהדרגה הנכונה
יג. יצירת הבנה לגבי תיפקודו והתאמתו ללקוח
יד. הקרנת נוכחות מותאמת לטיב המוצר : מכל סוג וסוג.
כתיבה פרסומית אלגנטית נבדלת מכתיבה אחרת באופן צמידותה לדייקנות ניסוח, יופיו, מיעוט הגזמות והנעת חווית הלקוח במיקוד הגשתה. תכניה , חדותה ועומק כליה - אמורים לאפשר מירוק ביצוע עד להתגלות של תוצאות ההופעה הקלאסיות הרצויות למפרסם. לא פחות מכך.
אריק שני